Lényesfa

dscn1783Minden karácsony után egyszer csak eljön huszonhetedike, amikor a lelkes kézműveskedő azon kapja magát, hogy már azt tervezgeti, milyen lesz a fa jövőre. Szokás szerint megmutatom az eddig titokban tartott dizájnt. Az idei fám egészen speciális lett, adta magát a téma, többen ki is találták, ugye mi más, mint Csigamász, de még ebből is lehet ötleteket meríteni. A könyvben felbukkanó lények népesítik be a fenyő ágait, és azt kívánják, hogy a Ti álmaitok is így teljesüljenek. A valóra vált álmokért való hálaadás ez a fa (pulyka nélkül), a természet és a mesék szeretetével egységben.
Zétény rajzait használtam fel hozzá, csak az ő figurái közül válogattam, hogy egységes legyen. Ugyanígy lehet a gyerek(ek) rajzaiból nyomtatni, hungarocell-lapra ragasztani. Egyszerű, gyors módszer, de nagy örömöt lehet vele okozni. A csigák persze most mikusapiban nyomulnak, és mozgó szemeket is kaptak.
dscn1845Fonalmadarak ülnek az ágakon, természetesen természethelyes színezetben: két vörösbegy, cinke, harkály, citromsármány, veréb, ökörszem, és Maja kedvencei, ez az összebújó fecskepár.
dscn1839Még űrlények is vannak, karácsony alkalmából nem rekesztettem ki semmilyen élőlényt. Az emberiséget a kötélen suttyanó kalózok képviselik, hogy kicsit elgondolkodjunk az ember és a természet viszonyán.
dscn1850A cukorpálcákat pedig giliszták képviselik. Ezen a ponton le merném fogadni, hogy ilyen karácsonyfát még soha nem láttatok, mert én sem. Maja erre az ötletre odaítélte a Nobel-díjat. Ezúton rebegek meghatottan köszönetet, valamint a fotókért és a díszítésben nyújtott nélkülözhetetlen segítségéért is. A gilik egyébként fondantból készültek, gyűrűikhez egy vágódeszkára drótot tekertem, azon sodortam meg a rudakat. A gyúrótáblán végső formájukra hajlítva még egy hetet száradtak a szekrény tetején, míg teljesen kemények nem lettek. Könnyen kezelhetők, egy baj van csak velük, Kenézt elég nagy erőkkel kell visszatartani tőlük.
dscn1840A lódarázs sem maradhatott ki a buliból, rögtön két példányban. Valószínűleg ilyennel sem találkoztatok még karácsonyfán. Ehhez megint sikerült előadnom, hogy karácsony előtt próbáltam hungarocell tojást beszerezni. El tudjátok képzelni a reakciókat.
dscn1847A könyvek mintájára kis noteszeket is gyártottam dísznek.
dscn1835A gömbök szerepében (félgömbökként) 12 katica (szigorúan nem harlekin) és 6 sötétkék ganajtúró bogár tündököl. A lakktól szó szerint.
dscn1837A csiguszok, űrlények, kalózok mellett vannak itt még lovak, cicák, pillangók, és harlekin-katicalárva-szörny is. Egy táskányi gledícsiatermést Kenézzel szedtünk hozzá, picit meg is aranyoztam őket itt-ott. Két karolópók lesben áll, Zétény szerint szépek. Lehet böngészni:
dscn1858A hipszter-harkály:
dscn1834A praktikás Betlehemet is megcsináltam, kicsit átalakítva, mert csillaghatású fóliát sehol nem kaptam. Egy szép csomagolópapírral bevont cipősdobozba került, kicsi égősorral. Ezzel kívánok további jó pihenést, és barkácsolásban gazdag, álomteljesítő, boldog új évet minden kedves Olvasónak!
dscn1786

Reklámok

Lényesfa” bejegyzéshez egy hozzászólás

  1. Visszajelzés: Fonalmadarat tolláról – Kökénykunyhó

Vélemény, hozzászólás?

